Får du fakturaen fra din strømleverandør (felles faktura på nettleie og strøm) må du ta kontakt med dem for å utsette betalingen. 

Vi vet at mange er i en vanskelig økonomisk situasjon grunnet korona-krisen. Ta kontakt med oss på kundeservice@lede.no hvis du trenger betalingsutsettelse på faktura du har mottatt fra Lede.  Vi er her for å hjelpe deg.

Trenger du betalingsutsettelse på en faktura du har fått fra Lede kan du selv gjøre dette på Min side.

For at du skal få betalingsutsettelse på faktura fra Lede:

  • kan du ikke ha andre ubetalte fakturaer
  • må beløpet være lavere enn kr 10 000
  • må måleravlesning være registrert

Når du utsetter betalingen må du betale rente på det beløpet som betales etter opprinnelig forfall. Rentesatsen følger satsene som er fastsatt av Finansdepartementet og rentene legges til på neste faktura.

Trenger du betalingsavtale på beløp større enn kr 10 000 må du kontakte oss på kundeservice@lede.no.