-
Jeg skal bygge en ny bolig og trenger midlertidig strøm, kan dere hjelpe meg?
Nei, Lede leier ikke ut byggestrømskap, men flere installatører driver med utleie av dette. De sørger da for tilkobling til strømnettet, med måler fra Lede, og fakturerer deg direkte etter avtale med Lede.
-
Hva koster byggestrøm?
Du leier byggestrømskap av et utleiefirma eller en installatør. Du må ta kontakt med dem for informasjon om priser på utleie. De sørger da for tilkobling til strømnettet, med måler fra Lede. Fakturering av strøm kan enten gjøres via installatør eller direkte til deg. Dette avtales mellom deg og din installatør.
-
Jeg ønsker å flytte måleren i boligen min, hva gjør jeg?
Da må du kontakte en installatør som utfører arbeidet. Installatøren sender melding til oss om hvilket arbeids som skal utføres, men all dialog går via installatøren.
-
Jeg ønsker flere målere, hva gjør jeg?
Da må du kontakte en installatør. Installatøren sender oss melding om arbeidet som skal utføres, men all dialog går via installatøren.
-
Jeg ønsker å flytte kabelskap eller nettstasjon, hva gjør jeg?
Skal du søke om å flytte nettanlegg, for eksempel flytte stolpe, kabel, kabelskap, bardun eller nettstasjon benytter dette kontaktskjemaet. Vi vil da planlegge arbeidet og beregne pris.
Når du har sendt inn skjema vil du få et saksnummer og du kan følge status på saken din ved å logge inn i portalen når det måtte passe deg.
NB! Skal du legge stikkledningen inn til huset i bakken, og det kun er stikkledningen som skal flyttes, må du kontakte en el-installatør for å få utført dette. Du skal da ikke fylle inn dette skjemaet i tillegg. El-installatør sender inn melding i Elsmart på arbeidet.
-
Jeg ønsker å flytte en stolpe på eiendommen min, hva gjør jeg?
Ønsker du å flytte stolpe eller flytte/fjerne barduner på stolpen må du søke om dette på skjema Send forespørsel. Legg inn utfyllende beskrivelse av arbeidet du ønsker utført og legg gjerne ved bilder for at saksgangen skal gå raskere.