De aller fleste av våre kunder mottar faktura fra sin strømleverandør. Men hvis du får nettleiefaktura direkte fra Lede og trenger betalingsutsettelse kan du ordne det selv på Min side.
Får du fakturaen fra din strømleverandør (felles faktura på nettleie og strøm) må du ta kontakt med dem for å utsette betalingen.
Trenger du betalingsutsettelse på en faktura du har fått fra Lede kan du selv gjøre dette på Min side.
For at du skal få betalingsutsettelse på faktura fra Lede:
- kan du ikke ha andre ubetalte fakturaer
- må beløpet være lavere enn kr 10 000
- må måleravlesning være registrert
Når du utsetter betalingen må du betale rente på det beløpet som betales etter opprinnelig forfall. Rentesatsen følger satsene som er fastsatt av Finansdepartementet og rentene legges til på neste faktura.
Trenger du betalingsavtale på beløp større enn kr 10 000 må du kontakte oss på kundeservice@lede.no.
-
Kan jeg utsette eller dele opp betalingen?
Du kan selv registrere betalingsutsettelse på Min side. Betaling kan utsettes maks 30 dager og du kan selv dele opp beløpet innenfor dette tidsrommet.
-
Kan jeg endre forfallsdatoen permanent?
Nei, det er det ikke anledning til. Normalt er forfallsdato i slutten av hver måned.
-
Koster det noe å utsette betalingen?
Når du utsetter betalingen må du betale rente på det beløpet som betales etter opprinnelig forfall. Rentesatsen følger satsene som er fastsatt av Finansdepartementet, og rentene legges til på neste faktura.