Nå kan du sjekke status på din strømlevering direkte på adressen din.
Lede har utviklet en ny tjeneste for kundene som skal gjøre det lettere å sjekke status på din adresse ved et eventuelt strømbrudd. Tjenesten blir linket til fra avbruddskartet. Kartet vil fungere som før, hvor du kan få en oversikt over strømstanser i Ledes område. Men nå kan du også sjekke om Lede vet om strømstans på din adresse og status for strømbruddet.
Løsningen er et godt samarbeid mellom Team Nettdrift og Team Kunde i Lede med god støtte av kundesenteret og driftssentralen.
Avdelingsleder for kundeprosesser i Lede, Inger Elisabeth Mortensen, er svært fornøyd med å få på plass en slik løsning.
– Lede har som mål at kundene våre skal få mulighet til å bli mer selvbetjente, og dette er et ledd i dette. Når kundene mister strømmen, er de naturlig nok opptatt av om Lede vet om det, hvor lenge det kommer til å vare og hvorfor. I de tilfeller Lede har mange strømløse kunder, blir belastningen på telefon og e-post stor på samme tidspunkt og det er utfordrende å svare alle på en god måte. Ved at kundene selv kan finne informasjon, reduserer det lasten inn til oss og vi kan lettere håndtere det som kommer med gode svar. Vinn-vinn, sier Mortensen.
Lede jobber også videre med å utvikle flere tjenester som vil gjøre at kundene kan bli mer selvbetjente og raskt få informasjon de søker.
Sjekk ut nyheten her: