-
Hvor gir jeg beskjed om et tre som jeg tror det er fare for at vil falle over en strømledning?
Vi har et eget skjema for rapportering av trær eller busker som er i konflikt med strømledningene.
Fyll ut skjemaet, og ta helst et bilde, så vil vi gjøre en vurdering av hva som må gjøres.
-
Et tre har falt ned på en strømledning. Hva gjør jeg for å få det fjernet?
Observerer du trær over strømledningene ber vi om at du tar kontakt på vår døgnåpne feilmeldingstelefon, 35 51 89 91. Ledninger som ligger på bakken kan være spenningsførende og det er forbundet med livsfare å komme nær slike ledninger.
-
Jeg skal bygge en ny bolig og trenger midlertidig strøm, kan dere hjelpe meg?
Nei, Lede leier ikke ut byggestrømskap, men flere installatører driver med utleie av dette. De sørger da for tilkobling til strømnettet, med måler fra Lede, og fakturerer deg direkte etter avtale med Lede.
-
Hva koster byggestrøm?
Du leier byggestrømskap av et utleiefirma eller en installatør. Du må ta kontakt med dem for informasjon om priser på utleie. De sørger da for tilkobling til strømnettet, med måler fra Lede. Fakturering av strøm kan enten gjøres via installatør eller direkte til deg. Dette avtales mellom deg og din installatør.
-
Jeg ønsker å flytte måleren i boligen min, hva gjør jeg?
Da må du kontakte en installatør som utfører arbeidet. Installatøren sender melding til oss om hvilket arbeids som skal utføres, men all dialog går via installatøren.
-
Jeg ønsker flere målere, hva gjør jeg?
Da må du kontakte en installatør. Installatøren sender oss melding om arbeidet som skal utføres, men all dialog går via installatøren.